مدیر کل کمیته امداد امام (ره)استان همدان: سمنها و کمیته امداد ظرفیتهای تعاملی خود را افزایش دهند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمانهای مردم نهاد استان، علیرضا ابراهیمی روز گذشته در نشستی با اعضای اتاق فکر سازمانهای مردم نهاد بهداشت و سلامت استان که در سالن جلسات کمیته امداد امام(ره) برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت و ضرورت هم افزایی در حوزه بهداشت و درمان بین دستگاههای متولی دولتی و غیر دولتی، ایجاب می کند تا بیش از گذشته استان با سیاستهایی واحد و سازماندهی شده به بیماران تحت پوشش خود خدمات رسانی کند.
وی افزود: سطح خدمات درمانی به بیماران به خصوص بیماران خاص و صعب العلاج در کمیته امداد، مسیری مشخص و معین دارد که امروزه با پوشش 24 هزار بیمار در شهرهای استان، دغدغه ای وجود ندارد اگر چه همچنان بیماران ساکن در روستاها از نحوه خدمات رسانی رنج می برند.
ابراهیمی در همین رابطه گفت: طبق تفاهم نامه های موجود، افراد تحت پوشش کمیته امداد تا 80 درصد از خدمات بیمه ای بهره مند می شوند و افراد غیر پوشش معرفی شده از سایر دوایر به کمیته امداد نیز، مشمول 20 درصد از خدمات بیمه ای هستند.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری نشست با سازمانهای مردم نهاد حوزه سلامت و بهداشت استان، خواست تا در اعتلای بهبود روند خدمات رسانی به بیماران به ویژه بیماران سرطانی و خاص، نسبت به تکمیل بانک اطلاعات کمیته امداد همکاری شود.
مدیر کل کمیته امداد امام(ره) استان، تقویت همکاری ها و تعامل بین دستگاههای دولتی با نهادهای مدنی و مردمی را مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام(ره) استان، در بخش بهداشت و درمان و رسیدگی به بیماران آماده هر گونه همکاری با سازمانهای مردم نهاد و تشکلهای غیر دولتی در استان می باشد.
در ابتدای این جلسه مدیران عامل و نمایندگان هفت سازمان مردم نهاد عضو اتاق فکر بهداشت و سلامت استان نیز هر یک در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماران تحت پوشش و نوع خدمات رسانی به آنها، مهمترین دغدغه امروز استان را افزایش آمار بیماران سرطانی عنوان کردند.
اضافه می شود، در حال حاضر تعداد 13 تشکل غیر دولتی استان عضو اتاق فکر سازمانهای مردم نهاد در حوزه بهداشت و سلامت می باشند.